Čaká nás finančná kríza kvôli “Labubu”?
12. 6. 2025

Čaká nás finančná kríza kvôli “Labubu”?

Ešte ste o Labubu nepočuli? Je to fenomén, ktorý ovládol sociálne siete a stal sa zberateľským kúskom, pričom na hodnote nabral raketovým tempom. V skutočnosti však za touto plyšovou figúrkou môže byť takzvaný “Lipstick effect”, čo je teória, ktorá naznačuje začiatok ekonomickej krízy. Ľudia namiesto drahých a luxusných produktov vyhľadávajú malé a dostupné drobnosti. Práve vďaka tomu sa Labubu môže javiť ako symbol meniaceho sa správania spotrebiteľov a predzvesť prichádzajúcej ekonomickej krízy.

Popularita Labubu nabrala na obrátkach vďaka tomu, že ide o zberateľský kúsok s efektom prekvapenia - figúrky sa predávajú v takzvaných “blind boxoch”, čiže nikdy dopredu neviete, akú figúrku objavíte. Hoci je dizajn viac-menej trochu divoký, figúrka totiž vyzerá ako z hororu a rozprávky zároveň, obľúbili si ju najmä celebrity, ktoré ju nosia ako doplnok na luxusných kabelkách. Rádovo sa cena pohybuje okolo 15 eur až 20 eur, no limitované edície “secret Labubu” môžu stáť tisíce eur. Kvôli Labubu ošiaľu niektorí dokonca kradnú figúrky z kabieliek či vykrádajú autá, len aby sa dostali k vytúženému, prípadne extrémne drahému kúsku.

Hoci tento trend zatiaľ vyzerá ako nevinný ošiaľ zo sociálnych sietí, pravda je naozaj taká, že podobné nákupné správanie spotrebiteľov sa už v histórií objavilo niekoľkokrát, práve v súvislosti s ekonomickými krízami. Podľa teórie “Lipstick effect” si počas hospodárskeho poklesu ľudia nekupujú luxusné a drahé veci ako automobily, kabelky a podobne, no skôr sa zameriavajú na drobné luxusné radosti. Ide o to, že ľudia si chcú dopriať v náročných časoch radosť malou drobnosťou, ktorá navodí pocit luxusu. Tento efekt bol viditeľný najmä po roku 2001 alebo počas finančnej krízy v roku 2008.

Ďalším faktorom, ktorý môže zohrávať rolu spotrebiteľského správania je to, že počas recesií je pracovný trh viac konkurenčný a uchádzači o zamestnanie svoje financie investujú viac do svojho vzhľadu, pre zvýšenie svojej šance na uplatnenie sa.

Podobné správanie sa prejavuje v celkovom nákupnom správaní, namiesto reštaurácií si ľudia doprajú luxusné jedlo doma, investujú skôr do zážitkov.

Hoci recesia ešte nie je oficiálne tu, nákupné správanie spotrebiteľov sa mení. Ak pociťujete, že vás finančná situácia nejakým spôsobom začína ovplyvňovať, je na mieste poradiť sa so svojim finančným expertom, ktorý vám poradí, ako čo najlepšie spravovať svoje financie. Do budúcnosti sa treba zamyslieť aj nad pravidelným investovaním, ktoré vám pomôže vytvoriť si prostriedky na prípadný dôchodok.

MPS s.r.o
Autor: MPS s.r.o

Náš príbeh sa začal písať v roku 1998, kedy sme sa dvaja obchodníci z poisťovne rozhodli spojiť sily a ísť vlastnou cestou. Začiatky boli neisté, predsa len v tom čase začínať podnikanie a ešte v sektore poistenia, kedy sme ako profesia poisťovací makléri - dnes agenti, nemali najlepšie meno. Avšak napriek tomu sme sa rozhodli, že do toho dáme všetko a z malej dvoj chlapovej firmy urobíme úspešnú spoločnosť, ktorá si vybuduje svoje miesto na trhu s prívlastkom rodinná.

Prešli sme rôznymi zmenami. Po prvej legislatívnej zmene, kedy zo zákona boli odstránení makléri, sme boli nútení zmeniť názov spoločnosti z pôvodného Maklérska Poisťovacia Spoločnosť na nové, Moderné Poisťovacie Služby. Počas celého obdobia existencie našej spoločnosti sme sa posúvali v trhom rebríčku smerom nahor a dnes sa hlásime medzi TOP 10 sprostredkovateľských spoločností v neživotnom poistení.

Ako čas plynul, aj my sme rástli a stále viac sa prehlbovala pôvodná myšlienka rodinnej firmy.  Našli sme do nášho tímu správnych ľudí, za ktorými stojíme a berieme ich ako súčasť našich rodín. Tento istý pocit sa snažíme prenášať aj na spolupracujúcich partnerov, podriadených finančných agentov a v neposlednom rade našich klientov, ktorým svojimi službami a starostlivosťou pripomíname, že sme tu pre nich. Dajte nám príležitosť Vás zaradiť do našej klientskej rodiny, lebo spolu sme silnejší a stabilnejší. 

Jozef & Marek

 

Naše hodnoty

Lojalita našich kolegov je pre nás základom, na ktorom staviame vo vzťahu ku klientom a obchodným partnerom.

Rôznorodé zameranie členov tímu, silná kolegialita zabezpečujú naplnenie potrieb klienta a dosiahnutie cieľov spoločnosti.

Rodinná atmosféra spoločnosti so silnou schopnosťou empatie prináša a posilňuje jej stabilitu.

Autentickosť je pre nás, že vždy Vám odporúčame len tie poistné služby, o ktorých sme presvedčení, že sú kvalitné a vhodné pre Vaše potreby.

Spoľahlivosťou prinášame klientom istotu správnej voľby pri výbere partnera, čím posilňujeme jeho sebadôveru a presvedčenie.

Progresia je neustále vzdelávanie pracovníkov, sledujeme a aplikujeme moderné trendy v poskytovaní služieb v poistení vrátane využívania IT a sociálnych sietí.

Proklientský prístup, sme tím odborníkov silne zameraný na požiadavky klienta a pripravení v každom momente priniesť optimálne riešenie. Zároveň pevne stojíme pri našich klientoch počas celej doby trvania partnerstva.

 

Naša vízia 

Edukácia a posun pozitívneho vnímania poistenia ako súčasť každodenného života.

Používanie cookies - aby web fungoval ako má:

Aby ste na webe ľahko našli to, čo hľadáte, potrebujeme váš súhlas so spracovaním súborov cookies. Kliknutím na tlačidlo "Súhlasím" všetky cookies jednoducho povolíte.

Cookies sú malé súbory, ktoré sa ukladajú vo vašom prehliadači. Podľa nich vás na našom webe spoznáme a zobrazíme vám web tak, aby všetko fungovalo správne a podľa vašich preferencií. Prehľad cookies a podmienky ich používania si môžete prečítať tu.

Nastavenie