Ako hospodárime s financiami počas koronakrízy?
20. 05. 2020

Ako hospodárime s financiami počas koronakrízy?

Obmedzenia spojené s chorobou Covid-19, ktorú spôsobil nový koronavírus, výrazne ovplyvnili aj spotrebiteľské správanie obyvateľov Slovenska. Karanténa, obmedzené možnosti vychádzania či strach spôsobený pandémiou cítiť aj na našom hospodárení s financiami. Míňame s rozvahou alebo nemíňame vôbec? Kam a ako v súčasnosti tečú naše financie?


Bezkontaktné platby využívame najviac


Hoci mnohí obmedzili svoje nákupy a míňajú financie s rozvahou, na nákupy sme si ešte vo väčšej miere zvykli využívať možnosť bezkontaktných platieb. Aj vďaka tomu sa výška sumy, ktorú môžeme zaplatiť bezkontaktnou kartou či mobilom, hodinkami alebo smart náramkom zvýšila na hodnotu 50 eur. Pokiaľ platíte bezkontaktne vyššiu sumu, je potrebné zadať pin. Naopak, výber hotovosti z bankomatov vykazuje v súčasnosti výrazný prepad. Dobrou správou je, že dbáme na bezpečnosť a zároveň využívame všetky pokrokové možnosti bezkontaktných platieb, čím napomáhame aj k zlepšovaniu technologického vývoja. Slovensko už predtým patrilo medzi lídrov v používaní nových možností platobných technológií, počas pandémie popularita bezkontaktných platieb opäť narástla.


Možnosti míňania boli obmedzené, míňali sme menej?


Nákupné centrá, obchody, reštaurácie, bary a všetky ostatné “bežne” dostupné možnosti, kde sme pravidelne mohli utrácať naše financie a socializovať sa, boli kvôli koronavírusu zatvorené. Keďže mnohí mohli prísť o príjem alebo jeho časť, financie začali spravovať rozumnejšie. Zmena nákupných návykov spôsobila, že oveľa viac sa začalo dariť e-shopom, nakupovanie cez internet a platby kartou online či cez internet banking začali byť takmer na dennom poriadku. Mnohé reštaurácie prispôsobili svoje možnosti a začali ponúkať dovoz svojich jedál s možnosťou online objednávky, potravinové reťazce zaznamenali výrazné zvýšenie online nákupov s možnosťou dovozu až domov. Podstatne menej sme míňali na cestovanie, čo bolo spôsobené obmedzenými možnosťami, zatvorenými hranicami a prevenciou proti šíreniu koronavírusu. Mnohí ľudia mali a stále majú možnosť pracovať z domu, čím sa znížili aj náklady na pohonné hmoty a dochádzanie za prácou.

Hoci sa nákupné správanie výrazne zmenilo, používanie nových platobných technológií a presun nákupov do online prostredia nahráva súčasnému trendu, ktorý prináša objednávanie tovaru či služieb z pohodlia domova. To, či bude tento trend dlhodobo rásť alebo ide len o krátkodobý nárast, ukáže až čas.

 

MPS , s.r.o
Autor: MPS , s.r.o

Náš príbeh sa začal písať v roku 1998, kedy sme sa dvaja obchodníci z poisťovne rozhodli spojiť sily a ísť vlastnou cestou. Začiatky boli neisté, predsa len v tom čase začínať podnikanie a ešte v sektore poistenia, kedy sme ako profesia poisťovací makléri - dnes agenti, nemali najlepšie meno. Avšak napriek tomu sme sa rozhodli, že do toho dáme všetko a z malej dvoj chlapovej firmy urobíme úspešnú spoločnosť, ktorá si vybuduje svoje miesto na trhu s prívlastkom rodinná.

Prešli sme rôznymi zmenami. Po prvej legislatívnej zmene, kedy zo zákona boli odstránení makléri, sme boli nútení zmeniť názov spoločnosti z pôvodného Maklérska Poisťovacia Spoločnosť na nové, Moderné Poisťovacie Služby. Počas celého obdobia existencie našej spoločnosti sme sa posúvali v trhom rebríčku smerom nahor a dnes sa hlásime medzi TOP 10 sprostredkovateľských spoločností v neživotnom poistení.

Ako čas plynul, aj my sme rástli a stále viac sa prehlbovala pôvodná myšlienka rodinnej firmy.  Našli sme do nášho tímu správnych ľudí, za ktorými stojíme a berieme ich ako súčasť našich rodín. Tento istý pocit sa snažíme prenášať aj na spolupracujúcich partnerov, podriadených finančných agentov a v neposlednom rade našich klientov, ktorým svojimi službami a starostlivosťou pripomíname, že sme tu pre nich. Dajte nám príležitosť Vás zaradiť do našej klientskej rodiny, lebo spolu sme silnejší a stabilnejší. 

Jozef & Marek